Kari Altmann, Hhellblauu:\, 2010
Kari Altmann, Hhellblauu:\, 2010
Jeremy Wood, The Permissible Edge, 2011
Jeremy Wood, The Permissible Edge, 2011
Aram Bartholl, Dead Drops (public intervention), 2010
Aram Bartholl, Dead Drops (public intervention), 2010
Cadeautip:<br />I Love My Polar Ice nu voor 15 euro. Te gebruiken voor verschillende doeleinden: eten, drinken, als extra toevoeging in je cocktail of gewoon voor in de vriezer.<br /><br />Kom bij ons langs en word eigenaar van een uniek stuk poolijs!
Cadeautip:
I Love My Polar Ice nu voor 15 euro. Te gebruiken voor verschillende doeleinden: eten, drinken, als extra toevoeging in je cocktail of gewoon voor in de vriezer.

Kom bij ons langs en word eigenaar van een uniek stuk poolijs!
Tentoonstelling
Land Art For A New Generation
Van 
zaterdag 18 juni 2011
t/m 
zondag 7 augustus 2011
Opening: 17 juni 2011, 19:00 - 23:00 uur
Met bijdragen van: 
Aram Bartholl (DE, 1972), Artie Vierkant (USA, 1986), Coralie Vogelaar (NL, 1981) & Teun Castelein (NL, 1980), Dennis de Bel (NL, 1984), Jeremy Wood (UK, 1976), JODI (BE/NL, 1968), Juliette Bonneviot (FR, 1983), Kari Altmann (USA, 1983), Constant Dullaart (NL, 1979)

Online residency: Aram Bartholl
Residencies: Kari Altmann, Dennis de Bel, Juliette Bonneviot
Land Art For A New Generation bestaat uit een groepstentoonstelling en vier artist residencies. Het uitgangspunt voor het project is het gegeven dat het analoge en digitale nauw met elkaar zijn verweven. Het kleinst mogelijke, de niet tastbare digitale code, en het grootste, het ervaren van de natuur en natuurverschijnselen, worden met elkaar verbonden.
Zoals de band van Moebius geen voor- of achterkant heeft, is een verschijning in het echte leven gelijktijdig een gebeurtenis op het internet. Dat dit geen willekeurige tegenstelling is bleek tijdens de tsunami in Japan op 28 maart 2011. De hoeveelheid beelden van de indringende gebeurtenissen die via Youtube en Vimeo de westerse wereld bereikten, maakten grote indruk.

De link tussen land art en internet art is dat in beide disciplines werken worden gemaakt en gepresenteerd buiten musea en galeries om. Er worden vragen gesteld bij de uitputting van natuurlijke bronnen en de menselijke maat. Tegelijkertijd worden gedocumenteerde projecten en objecten weer terug gebracht in de tentoonstellingsruimte. Deze gegevens staan centraal in het multidisciplinaire project van MAMA, waarbij uitdrukkelijk wordt gezocht naar de meest hedendaagse varianten van land art.

Land Art For A New Generation vindt plaats op diverse platforms. In de showroom, in de publieke ruimte en op het web. De kern wordt gevormd door een generatie kunstenaars die zich bezighoudt met thema's als (digitaal) verval en het grip krijgen op grote hoeveelheden informatie. Ze delen de interesse in het aanleggen van nieuwe databases en de getoonde werken balanceren op het grensvlak tussen fysieke objecten en de immateriƫle digitale cultuur.

Online residency
Samen met Kunstverein Hamburg introduceert MAMA het innovatieve idee van de online residency. De online residency is bedoeld voor en gericht op een nieuwe generatie kunstenaars die het internet niet alleen gebruikt als materiaal, maar ook als primair presentatieplatform voor werk en performances. MAMA en Kunstverein Hamburg creƫren een tijdelijk podium op www.onlineresidency.com dat vanaf 17 juni 24-7 functioneert. Bezoekers aan het online platform krijgen een kijk in de keuken van het werk van de net artiest. Als eerste online resident presenteren MAMA en Kunstverein Hamburg de Duitse kunstenaar Aram Bartholl.

Residencies
Tijdens Land Art for A New Generation biedt MAMA ook drie fysieke artist residencies op het van Brienenoord eiland aan. In juni verblijven daar de Amerikaanse Kari Altmann en de Rotterdamse kunstenaar Dennis de Bel; in juli de Franse, in Berlijn woonachtige kunstenares Juliette Bonneviot. De documentatie en concrete resultaten van de residencies worden gedurende de tentoonstelling in de Showroom ge-upload.
Met dank aan: 
Goethe Institut en Kunstverein Hamburg
 
Gerelateerd
Links
Downloads